Cossmo: persoonlijkheid troef


Waar staat jullie trouwmode voor?

Bij COSSMO meten we de een totale look aan. Naast ons assortiment kostuums, vind je ook hemden, schoenen, dassen, strikken, … terug. Kortom we kleden je van kop tot teen en kiezen ook de accessoires met zorg uit. De collectie van 2015 omvat twee lijnen die je persoonlijkheid in de verf zetten:

De eerste lijn werd onder de naam White voorgesteld. Je kan hem typeren als stijlvol eigentijds, karaktervol en elegant.

De tweede lijn heet Light blue en komt heel vernieuwend uit de hoed. Een tikkeltje eigenzinnig ook en jong, maar vooral draagbaar en perfect inzetbaar voor andere gelegenheden Casual-chic dus.

Waar komt de naam van jullie label vandaan?

Onze naam komt van de term cosmopolitan: wereld. En het is ook zo dat we ons beschouwen. We zijn misschien niet het grootste modehuis op de markt, maar onze ambities reiken ver.

Wie is de designer van jullie modehuis? Kan je hem/haar even kort voorstellen?

COSSMO steunt op een team dat bestaat uit een schakel van topmensen. Drie experts buigen zich over het modedesign. Emiel Heylen en Tom Loodts ontwerpen de collevtie. De een heeft meer dan 20 jaar ervaring, een unieke kennis van stoffen, weeftechnieken en pasvormen. De ander brengt op zijn beurt vernieuwing met gedurfde ontwerpen en vreaties. Thérèse Missoul staat de ontwerpers met raad en daad bij. Zij kan terugvallen op een uitgebreide patronenkennis en relevante werkervaring in de kledingproductie.

Waar hebben jullie de inspiratie voor de nieuwe collectie gehaald?

Voor het White label is dat het stadsleven tout court, de moderne architectuur, de belijningen van auto’s en gestroomlijnde jachten, de vormgeving van gebouwen, noem maar op. Elk van deze elementen kan een detail bevatten dat onze aandacht trekt en naar de collectie vertaald wordt.

Het Light blue lael is meer geïnspireerd op persoonsgebonden invloeden. Dit kunnen zowel mode- als streetlife tendensen zijn. Maar ook de reizen die we maken kunnen een bron van inspiratie vormen. Net zoals de social brainstorms met de autoriteiten uit het modevak of de gesprekken met modespecialisten op (inter-)nationale vakbeurzen.

Welk type bruidegom kleden jullie?

Onze filosofie reikt wijd en wij typeren alvast niet één type man of bruidegom. Er is per slot van rekening niet slechts één type man dat voor COSSMO kiest. De aantrekkingskracht van een COSSMO pak ligt elders: in zijn vernieuwende look en zijn leuke details. En daarmee omschrijf ik ook meteen onze doelgroep: wij kleden leuke mensen die net iets andere dingen zoeken. Voor hen houden we de markt in het oog: Wat zijn de veranderingen op lifestyle vlak? De belangrijkste les is dat mode op dit moment over persoonlijkheid gaat.

Met welke materialen werken jullie het liefst?

De materiaalkeuze is onheroepelijk verbonden met de stijl van het kostuum. Voor het WHite label zijn dat onder andere fijn gesponnen wolsoorten, mohair en ook mixed fabrics van wol en zijde. Het Light blue label gaat meer de experimentele kant uit met innovatieve stoffen zoals wol-viscose, wol-bamboe, en de wol-polymeer fibers.

We gaan ook een stapje verder met de inhuis-ontwikkeling van de stoffen. De COSSMO man kan er dus prat op gaan dat zijn pak uniek is.

Welke trend moet de bruidegom zeker oppikken?

Bij COSSMO gaat het er niet om trendy te zijn en slaafs de modegrillen te volgen. De trend is voor ons persoonlijkheid. Vertaald naar onze collectie zijn dit de korte vesten met leuke details, de smalle mouwinzetten, de dubbele rugsplitten, gedetailleerde hemden, geprinte schoenen en riemen. Zonder daarbij pittige accessoires zoals dassen en strikken te vergeten.

Welke accessoire is volgens jullie hip in de trouwoutfit van de bruidegom?

Matching schoenen en riemen. Wil je echt een statement maken, ga dan voor een hip strikje.

Hebben jullie nog andere nuttige tips voor de bruidegom?

Zorg dat je je goed voelt in je pak. Houd rekening met je persoonlijkheid en met wat je wil tonen. Wil je je geluk tonen? Waarom zou je dan bijvoorbeeld kiezen voor zwart of grijs? De man heeft op het vlak van kleding een lange weg afgelegd en heel wat achterstand ingehaald. Hij doet zijn zegje zonder meer. Durf dan ook kiezen voor een pak met een draagbaar karakter en tonnen charisma.

 


CAVALIERE COSSMO DIGEL ENZO ROMANO | ETIEM | IMMIDIATE FASHION | MASTERHAND | ROBERTO VICENTTI